Bekijk een demo×

Zie NinjaOne in actie!

Door dit formulier in te dienen geef ik aan akkoord te gaan met het privacybeleid van NinjaOne.

NinjaOne Verzekert $231,5M Serie C Financiering Geleid door ICONIQ Growth

Investering Stimuleert Klantenservice en Ondersteuning, Productinnovatie en Groei Terwijl de Endpoint Management Categorie Automatisering Verder Omarmt

AUSTIN, TX – 6 februari 2024 – NinjaOne, een toonaangevend IT-platform voor endpointbeheer, -beveiliging en -zichtbaarheid, heeft vandaag aangekondigd dat het een Serie C-financieringsronde van $231,5 miljoen heeft opgehaald, geleid door ICONIQ Growth. Frank Slootman, voorzitter en CEO van Snowflake; en Amit Agarwal, president van Datadog; en anderen investeerden ook in de ronde. Met deze financiering is ICONIQ Growth General Partner Roy Luo toegetreden tot de raad van bestuur van NinjaOne. NinjaOne is een door oprichters geleid bedrijf dat sinds zijn eerste klant elk jaar in een stroomversnelling is geraakt, wat blijkt uit een ARR-groei van meer dan 70 procent in 2023. Deze minderheidsinvestering waardeerde het bedrijf op $1,9 miljard.

“De investering van ICONIQ Growth in NinjaOne wordt gebruikt om onze klanten succesvoller te maken. We verviervoudigen onze klantondersteuning, investeren zwaar in platform- en productinnovatie om meer use cases op te lossen en te automatiseren en zorgen ervoor dat het bedrijf kan schalen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen”, zegt Sal Sferlazza, CEO en oprichter van NinjaOne. “We zitten in het decennium van het endpoint, aangewakkerd door een golf van werknemers die tijdens en sinds de pandemie op afstand en hybride zijn gaan werken. Of u nu een MSP bent die verantwoordelijk is voor het runnen en beschermen van bedrijven van anderen, of een CIO die verantwoordelijk is voor een bedrijf, endpoints vormen een aanzienlijk risico en een kans. We zijn verheugd en vereerd om samen te werken met ICONIQ Growth om het succes van onze klanten te stimuleren.”

Elke organisatie draait op endpoints, maar endpoints zijn ook de bron van enkele van de grootste risico’s op het gebied van productiviteit, beveiliging en kosten. Meer dan 50 procent van de werknemers gebruikt vier tot vijf endpoints per dag, terwijl maar liefst 90 procent van de organisaties zegt niet eens alle endpoints actief te kunnen monitoren, volgens Enterprise Strategy Group.*

NinjaOne automatiseert het endpointbeheer voor meer dan 17.000 klanten die zichtbaarheid, beveiliging en controle nodig hebben. NinjaOne werd oorspronkelijk in 2013 opgericht door Sferlazza en president en CFO Chris Matarese, om MSP’s te helpen verder te gaan dan legacy-oplossingen voor remote monitoring and management (RMM). Sindsdien is NinjaOne uitgebreid en beheert het meer dan zeven miljoen endpoints voor MSP- en IT-teams. NinjaOne ondersteunt klanten in meer dan 80 landen, waaronder Hello Fresh, Network Coverage, Nissan, Nvidia, Pabst Brewing Company, Prime Care Technologies, de staat Californië en de universiteit van Oxford. NinjaOne biedt onbeperkte en gratis onboarding, training en ondersteuning aan elke klant, hoe groot of klein deze ook is.

ICONIQ Growth, NinjaOne’s nieuwste investeerder, heeft belangrijke investeringen gedaan in enkele van ’s werelds grootste technologiebedrijven, waaronder Adyen, Datadog, Gitlab, Miro, Snowflake en meer. “Onder het uitzonderlijke leiderschap van Sal en Chris heeft NinjaOne een indrukwekkende productsnelheid laten zien, wat heeft geleid tot een groter marktaandeel, geografische uitbreiding en klantengroei”, zegt Roy Luo, General Partner bij ICONIQ Growth. “We zijn blij dat we hun dynamische energie, niet aflatende inzet voor het succes van hun klanten en voortdurende groei via ons wereldwijde platform kunnen ondersteunen.”

“Het beheren van endpoints is altijd een complexe uitdaging geweest voor IT-teams. Met  recente trends in hybride werk  en  cybersecurity proliferatie van persoonlijke mobiele apparaten, blijft het probleem exponentieel groeien in complexiteit en schaal,” zegt Amit Agarwal, president van Datadog.  “Sal en het NinjaOne team hebben een diep begrip van het probleem en hebben een innovatieve oplossing gebouwd die veel van deze problemen voor IT-teams oplost,  en ik ben verheugd om deel te nemen als investeerder.”

Het NinjaOne platform richt zich op een breed scala aan use cases en is de best beoordeelde software op G2 in zeven categorieën, waaronder endpoint management, RMM en patch management. NinjaOne biedt ook endpointback-up, multi-tenant MSP-back-up, one-click control voor remote support en integreert met tientallen IT- en beveiligingstechnologieën.

*Enterprise Strategy Group, een divisie van TechTarget, onderzoekspublicatie, Managing the Endpoint Vulnerability Gap: De convergentie van IT en beveiliging om blootstelling te verminderen; Dave Gruber, hoofdanalist; Gabe Knuth, senior analist; en Bill Lundell, directeur van gesyndiceerd onderzoek; mei 2023

Over ICONIQ Growth

ICONIQ Growth werkt samen met visionairs die de toekomst van hun sector bepalen om de wereld te transformeren. Ons investeringsplatform en unieke ecosysteem helpen het succes van onze portfoliobedrijven te vergroten, van de vroege groeifase tot de beursgang en daarna. Onze portfolio omvat onder andere Adyen, AirBnB, Alibaba, Alteryx, Automattic, BambooHR, Braze, Chime, Collibra, Coupa, Datadog, Docusign, Gitlab, Marqeta, Miro, Procore, Red Ventures, Relativity, ServiceTitan, Snowflake, Sprinklr, Truckstop, Uber, Wolt en Zoom. Ondersteund door onze wereldwijde gemeenschap van oprichters, pioniers en leiders zijn wij ondernemers die ondernemers steunen. Ga voor meer informatie naar ICONIQGrowth.com.

Over NinjaOne

NinjaOne automatiseert de moeilijkste delen van IT en biedt meer dan 17.000 IT-teams zichtbaarheid, beveiliging en controle over alle endpoints. Het NinjaOne-platform heeft bewezen de productiviteit te verhogen en tegelijkertijd de risico’s en IT-kosten te verlagen. NinjaOne staat steevast op de eerste plaats voor ondersteuning van wereldklasse en is de best beoordeelde software op G2 in zeven categorieën, waaronder endpointbeheer, remote monitoring and management en patchbeheer.

Probeer NinjaOne gratis uit op https://www.ninjaone.com/nl/gratis-proefformulier.

Mediacontact:

Mediacontact

Voor media-inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Voor alle andere inlichtingen, waaronder marketing- en/of partnermogelijkheden, kunt u contact opnemen met:

Bent u klaar om een IT-Ninja te worden?

Ontdek hoe NinjaOne u kan helpen IT-Management te vereenvoudigen.