NinjaOne lanceert Ninja Data Protection, een nieuwe back-upoplossing voor MSP’s en IT-professionals

NinjaOne, het moderne, cloud-native remote monitoring- en beheerplatform, heeft vandaag de lancering aangekondigd van Ninja Data Protection, het nieuwste productaanbod voor Managed Service Providers (MSP’s) en IT-professionals.

SAN FRANCISCO, 17 augustus 2020 /PRNewswire/ — NinjaOne, het moderne, cloud-native platform voor remote monitoring en management, heeft vandaag de lancering aangekondigd van Ninja Data Protection, het nieuwste productaanbod voor Managed Service Providers (MSP’s) en IT-professionals. Ninja Data Protection biedt zowel back-upoplossingen voor bestanden en mappen als back-upoplossingen voor images die volledig zijn geïntegreerd in het vlaggenschipplatform van NinjaOne.

Zonder extra software te downloaden kunnen NinjaOne-klanten in Noord-Amerika onmiddellijk de oplossing gebruiken, terwijl de software voor klanten in Australië en de EU naar verwachting vanaf 31 augustus beschikbaar zal zijn. Back-up van images bevindt zich momenteel in private bèta in Noord-Amerika, en zal aan het eind van de maand worden uitgebreid naar de EU en Australië .

„Vanaf vandaag kunnen onze klanten back-ups maken van gegevens op elk werkstation met een NinjaOne-agent”, zegt Sal Sferlazza, CEO van NinjaOne. „Niet alleen wordt daarmee de back-updekking uitgebreid en vereenvoudigd voor zowel externe als lokale medewerkers, de native integratie met ons RMM-platform betekent ook dat het beheer van die back-ups geen extra beheerslast vormt. Dit is een echt naadloze ervaring in één enkel dashboard, en deze is volledig afgestemd op onze missie om de complexiteit uit IT-beheer weg te nemen en de activiteiten van onze klanten te vereenvoudigen.”

„Dat Ninja Data Protection van de grond af is opgebouwd en volledig in het NinjaOne-platform geïntegreerd is, is een enorm voordeel”, aldus Jesse Vella, Staff Supervisor, In-Shore Technologies. Ninja Data Protection biedt ons geavanceerde back-uprapportage, aanpasbare waarschuwingen en de zekerheid dat ons back-upsysteem werkt wanneer en hoe het moet. „Onze technici beschikken nu over een intuïtieve back-upoplossing waarmee ze zich meer op ondersteuning van onze klanten kunnen focussen en geen tijd kwijt zijn aan onbetrouwbare en onsamenhangende back-upsystemen.

De beste back-upoplossing die niet opnieuw moet worden ingesteld

Ninja Data Protection belooft NinjaOne-klanten sneller inzicht te geven in back-upactiviteit, geschiedenis en opslaggebruik in hun klantenbestand, naast betrouwbaardere, gedetailleerdere en gestroomlijndere controle. Deze kan onmiddellijk met een druk op de knop en vrijwel zonder configuratie worden geïmplementeerd, maar dankzij een verscheidenheid aan aanpasbare planningsopties, bestandstype- en locatiefilters en instelbare gebruikersmachtigingen, netwerkblokkering en revisiebeheercontroles kunnen gebruikers ook unieke back-upplannen maken die zijn aangepast aan specifieke apparaten of apparaatgroepen en tegemoetkomen aan een groot aantal behoeften op het gebied van gegevensbescherming.

Het maken van back-ups en het herstellen van bestanden en mappen met Ninja Data Protection is zodanig ontwikkeld dat deze moeiteloos kan worden uitgevoerd. Het beheer kan eenvoudig worden geautomatiseerd en geïntegreerd in workflows die door NinjaOne-klanten al worden gebruikt om apparaten op afstand te beheren. Slimme planning, incrementele back-uptechnologie op blokniveau, bestandscompressie en opties voor het beperken van de bandbreedte zorgen ervoor dat back-ups en herstel snel en betrouwbaar kunnen worden uitgevoerd zonder de eindgebruikers te storen of hun werk te vertragen. Met een paar klikken kunnen gebruikers bestanden terugzetten naar elk apparaat met een NinjaOne-agent, of ervoor kiezen een bestand te downloaden en het handmatig op een ander apparaat te herstellen.

De back-ups van images van Ninja Data Protection bieden krachtige herstelopties, waaronder het maken van ‘boot media software’, het uitvoeren van offline en cloudgebaseerde herstelacties en het injecteren van aangepaste stuurprogramma’s voor tijdens moeilijk serverherstel.

Ninja Data Protection wordt volledig ondersteund door het als uitstekend beoordeelde klantenserviceteam van NinjaOne en is voorzien van de krachtige rapportagefuncties van NinjaOne. Bovendien bieden de Ninja-databeschermingsrapporten een diepgaand onderzoek van opslaggebruik, licentie-informatie, back-upgebruik en back-upactiviteit op het niveau van klanten en apparaten.

„Van de planning tot implementatie was Ninja Data Protection voor ons eenvoudiger en intuïtiever dan onze vorige oplossing”, verklaarde Alan Parkin, VP Technology and Services bij DSN Group. Ninja Data Protection is een oplossing die je één keer kunt instellen om er vervolgens geen omkijken meer naar te hebben: na slechts enkele klikken kunnen we erop vertrouwen dat Ninja belangrijke bedrijfsgegevens beschermt, zonder dat we dagelijks uren aan supervisie over de oplossing kwijt zijn.”

Integratie van moderne veiligheidsnormen

Voortbouwend op NinjaOne’s krachtige beveiliging op platformniveau, gebruikersmonitoring, activiteitenlogging en verplichte meervoudige verificatie voor de hele oplossing, voldoet Ninja Data Protection aan en overtreft het een aantal van de strengste beveiligingsvoorschriften en voorschriften voor gegevensbescherming ter wereld.

Alle gegevens worden in beweging en in rust versleuteld via veilige AES 256-bits end-to-endversleuteling. Klanten hebben tal van opties om back-upgegevens op te slaan op regionale servers in de Verenigde Staten, Canada, de EU en Australië, waarbij rekening wordt gehouden met de lokale vereisten inzake gegevenssoevereiniteit op verschillende locaties.

Bovendien biedt Ninja Data Protection gebufferd verwijderen om te voorkomen dat gebruikers en externe endpoints kritieke bedrijfsgegevens definitief verwijderen. Met deze beveiliging biedt Ninja Data Protection een doeltreffend schild tegen ransomware en kwaadwillige manipulatie die kenmerkend zijn voor veel van de huidige gerichte aanvallen.

Blijvende focus op productgeleide groei

In het afgelopen jaar heeft NinjaOne aanzienlijk geïnvesteerd in producten en medewerkers door de technische afdeling met meer dan 60% uit te breiden en zeer regelmatig nieuwe releases uit te brengen. In juli heeft het bedrijf een nieuw partnerprogramma voor wederverkopers gelanceerd dat, net als Ninja Data Protection, een belangrijke rol speelt in de strategie van het bedrijf voor toekomstige groei.

„Dit is een belangrijk moment binnen de reis die NinjaOne aflegt”, zei Sferlazza. „Met de lancering van Ninja Data Protection bevestigen we opnieuw onze overtuiging dat een productgerichte mentaliteit en een continue streven naar innovatie de pijler vormen van de groei van het bedrijf. Wij zijn ervan overtuigd dat we een van de meest betrouwbare en gebruiksvriendelijke back-upoplossingen op de markt hebben gebracht.”

Neem voor meer informatie over Ninja Data Protection contact op met uw verkoopvertegenwoordiger of ga hier naar de website en meld u aan voor een demo.

Over NinjaOne

NinjaOne biedt krachtige, cloudgebaseerde software voor remote monitoring en management voor Managed Service Providers en ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf, met een uitmuntende gebruikerservaring en alle ondersteuning die u nodig hebt om een snel en effectief IT-beheer te kunnen bieden. NinjaOne verhoogt de bedrijfsefficiëntie door monitoring, waarschuwingen, patching, antivirus, back-up en IT-automatisering onder te brengen in één enkel venster. NinjaOne wordt door G2Crowd als toonaangevend aangemerkt en is als beste RMM uit de bus gekomen in 8 categorieën, waaronder gebruiksgemak, productvisie, kwaliteit van ondersteuning en algemene tevredenheid. NinjaOne heeft kantoren in San Francisco, Los Angeles, San Luis Obispo, Tampa (Verenigde Staten) en Berlijn (Duitsland). Voor meer informatie kunt u naar www.ninjaone.com gaan of zich aanmelden voor een gratis trial.

Mediacontact
Kodie Dower, Media Relations Manager, NinjaOne

BRON NinjaOne

Mediacontact

Voor media-inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Voor alle andere inlichtingen, waaronder marketing- en/of partnermogelijkheden, kunt u contact opnemen met:

Bent u klaar om een IT-Ninja te worden?

Ontdek hoe NinjaOne u kan helpen IT-Management te vereenvoudigen.
Bekijk een demo×

Zie NinjaOne in actie!

Door dit formulier in te dienen geef ik aan akkoord te gaan met het privacybeleid van NinjaOne.